tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen!! -praktik

Dagen på praktiken idag gick mycket snabbare än igår, kanske för att vi hade mer att göra?
Jag vet inte riktigt, eller för att jag inte kollade på klockan så mycket.
Idag bakade vi deg till semlor och så gjorde vi klart massa semlor (skar dem, la på grädde och mandelmassa) , det var folk överallt som skulle ha! Sammanlagt så tror jag att det var över 700 st semlor de hade bakat inför helgen och idag! Sjukt tycker jag!
På fikat så fick jag välja en semla (dem har klassisk och wienersemla), jag valde wienersemlan eftersom jag aldrig har smakat en sån förut. Den var jättegod - men jag föredrar den klassiska varianten!
Vi lyssnar på radion är vi arbetar, och jag vet inte hur många gånger dem nämnde att det var fettisdagen! I alla fall så många gånger att man blev trött på att höra det..
Har aldrig trott att detta var så stort förens nu.
Kanske får man hoppas på att få en semla även imorgon, heheh? (:

2 kommentarer:

  1. Jag och Fanny var på besök idag men eftersom du varit där tidigt hade du gått hem.
    Jag kan säga att du lyckats väldigt bra både med semlan och chokladbollen!

    SvaraRadera
  2. Åh vad synd att ni inte kom lite tidigare! Tack så mycket (:

    SvaraRadera