tisdag 7 september 2010

Marknadsföring

Denna veckan fick vi i uppgift att skriva om marknadsföringen hos partierna. 
Jag har bara sett blad som skickats hem, och självklart har jag sett partiernas hemsidor. Men jag har aldrig sett något särskilt parti göra reklam på TV. Kanske tittar jag för lite, eller så finns det inte? Men jag tycker att om man vill så hittar man lätt information om partierna. 

Alla känner till Skånepartiet (nästan alla iaf) och deras meningar inom islam. Kanske för att de hade så starka åsikter. Alla känner till Mona Sahlin som brände upp pengar. Media uppmärksammade ju detta och därför känner alla till det. Men var det inte ganska smart av Mona tänker jag. Hon fick ju ändå sin marknadsföring billigare än vad det skulle vara om hon delade ut papper, satte in reklamer osv. 

Jag vet inte så mycket om detta. Men rätta mig om jag tror fel. (;
H A E T B R A 

1 kommentar:

  1. Bra att du har reflekterat över vad du tycker. Bra att du tog upp exempel. Det var Gudrun och inte Mona som brännde pengar men jag förstod din tanke om marknadsföring. Vad är bra marknadsföring tycker du? Varför?

    Om man lätt hittar information om partierna, hur hittar du den? Är det inte marknadsföring där du hittar det?

    SvaraRadera